Thursday, March 19, 2009

حد عاوز يجي معايا( تحديث )ه
















بجد تعليقاتكم فطسطني من الضحك كلها
اشكرم بجد جدا جدا جدااااااااااااااااااااااا
علي التعليقات اللذيذه دي
اليوم من اوله كان كله تهيس :D
ومستنيه تعليقات الناس اللي لسه مش علقو وعاوزين يجو معايا
يلا قبل الحجز مايخلص :))
=========================
جـــزر الــمــالــديــف هي ..............

جزر رومانسيه ، اجواء استوائيه ، هدوء نفسي ، مزيج بين البحر والطبيعه ،ووجهة سفر للعائلات وعنوان المتزوجين حديثا لقضاء شهر العسل
تمتد من الحدود الجنوبيه الغربيه للهند حتي خط الاستواء وتبعد حوالي 675 كلم عن الجنوب الغربي لسرلانكا
هذه هي بختصار جزر المالديف الدافئه والساحره ، التي تضم 1190 جزيره يوجد منهم 200 جزيره فقط يشغلهم السكان
الذين يبلغ تعددهم 100الف نسمه

المالديف مكانا رائعا لقضاء العطلات حيث اجمل الجزر والسواحل والبحيرات الصافيه في العالم
فضلا عن الطقس المثالي وسحر الجزر الصغيره المطرزه بأشجار النخيل

العنايه الصحيه
يقومو المعالجون باخذ المريض في زورق والي مركز سبا
ويعتمدون علي المستحضرات الطبيعيه للشفاء

الاقامه الفندقيه
انا مش هقول حاجه كفايه اللي الصوره قالته

==============

ها حد عاوز يجي معايا ؟؟؟؟؟

انا رايحه الاسبوع الجاي اغير جو شويه وافصل كده عن العالم الغريب اللي احنا فيه ده

وبالمناسبه باه اخر معلومه اني قضاء الليله الواحده في جزر المالديف بي 1000 دولار في الليله تقريبا

جبتلكم اكتئاب صح ؟؟؟؟؟

عادي جالي انا كمان
بس زي ماقولت انا خلاويص رايحه الاسبوع الجاي اتفسح هناك بتع شهر ولا حاجه :))

31 comments:

Foxology said...

لا مش كتير الف دولار على فكرة :)

انا فاضلى 75 قرش واكملهم :))

احجزيلى مكان :)

تحياتى :)

رحلتنا في الحياة said...

ياسلام ياسلام دى نروحها فى الاحلام بس
كفاية عليا كفر ابو بطيخ اللى عندنا :)

طـائر الليــل الحـزين said...

يا وعدى يا وعدى
لو ينفع خدينى معاكى وانا راضية حتى بيوم هناك وخلاص اصلى مش طماعة خالص
كفاية اللى شوفته فى الصور
تحياااااااااتى

mohamed ghalia said...

تؤتؤ خاااااااالص
أنا عاجبنى هنا جداااااااااههههههههه

MISS\GH said...

عزيزتى
ايه الصور التحفه دى
فى كده فى الدنيا داحنا يا بنتى مش عايشين بقى
لالالا انا جايه مدام الجزر دى رومانسيه وتحفه كده

سفروتة said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
الف دولار بس؟؟
دي رخيصة جدااااااااااااا
يا بنتي الف دولار دي بصرفها كده في اليوم الواحد
وياريتها بتكفي
ممكن اصرف كده في اليوم بتاع عشرة خمناشر تمناشر كده يعني

الصور رااااااااااااااائعة
بجد يا بخته اللي يروح هناك
مفيش احلي من كده طبيعة وهدوء

هنستناكي لما ترجعي يا اينو
بس عايزين حاجة تثبت انك كنتي هنااااااك
:))

دمتي بكل ود يا ثكرررررررر

شمس النهار said...

بجد بجد كان الواحد زهقان ومش عارف يعمل ايه بارك الله فيكي يااخت اينو
طبعا جايا معاكي اكيد بس علي فكره هي اغلي من كده كمان عشان الطيران غالي وفي كمان مواصلتين لحد ما توصلي المنتجع اللي انت رايحاله
بس علي فكره في اماكن في شرم الشيخ احلا من كده ميت مره واجمل وارخص
انا شايفه فوكس جاي معانا وعموما ماجتش علي ال 75 قرش هكملهم له انا ياستي واهو نبقا صحبه

Mona Shereif said...

انا رحتها
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
عاديه خالص على فكرة
هههههههههههههههههههههههه
اقولك انا رحتها ازاى
يدوب بس غمضى عنيكى وهتلاقيكى هناك
وبرضه وفرت كام جنيه كده اشتريت بيهم كتب
تصدقى عنيا بتوجعنى دلوقتى
بقالى ساعتين قدام الكمبيوتر
الى جانب التخيل
لالالالا عنيا استحملت كتير بصراحه
ههههههههههههههههههه


ربنا يزرقنا الجنة يارب ونشوف اجمل من كده بكتيييييييييييييييييير يارب
كلنا اللهم امين

Eno said...

fox ...

مش كده انا قولت برضه انها هتعجبك عشان رخيصه خالص

وعارفه انك هتعزمني فيها علي الشهر ده مش كده ؟؟

هههههههههههههه

نظام تدبيس قدام كل الناس
ههههههههههههههههههههه

التجمع يوم الاحد بعد صلاة الجمعه اوي تنسا

ههههههههههههههه

نورتني :)

Eno said...

ايوشه ...

ليه بس ده انتي تاني حجز معانا

وابقي هاتي معاكي بطيخ احتمال السفر يطول
التجمع يوم الاحد بعد صلاة الجمعه علي باب مدونتي

نورتيني في اول زياره لرقة الاحساس :)

Eno said...

طائر الليل ...

اكيد انتي معانا تالت حجز

التجمع زي بقيت الناس الاحد بعد صلاة الجمعه علي باب المدونه

نورتيني :)

Eno said...

محمد غاليه ...

ليه بس ماتيجي تغير جو مهو كده كده هنرجع تاني للبلد اللي بنحبها كلنا

فكر لسه في وقت :))

نورتني

Eno said...

miss ...

والله انا شوفت بأه حلقه برنامج كامه حوالي ساعه ونص جوه الجزر دي كانت امبارح حسيت اني نايمه مبسوطه اوووووووي كأني روحت هناك ونمت وحلمت بيها كمان

عععاااااااااا وصحيت علي الحقيقه المره

نورتيني في اول زياره لرقة الاحساس :)

مستنياكي معانا في الرحله :)

Eno said...

سفروته ...

مش بقولك يابنتي انا لقتها فرصه صعب حد يفوتها دي في الرخص
ههههههههههههههه

ليه انتي مش جايه معانا

انا هعزرك بس عشان الجامعه
وانا جايه هجبلكم معايا نخله وكابوريايا اكبر اثبات اني في بحر جنب النخل
ههههههههههههههههههههههه

نورتيني :)

Eno said...

شمس النهار ...


بصي ياماما شمس انا لقيت مكتوب في احدي المواقع اللي قريت فيها اني مش محتاجين اكتر من تذكرة طياران ذهاب واياب
و65 دولار للاقامه هناك والله واعلم

بس معظم المواقع بتقول اني الليله اقامه هناك من غير التنقل بي 1000 دولار

لا جهزي نفسك في المعاد اللي كتبته لزميلنا هنا :)

مستنياكي :))

نورتيني :)

Eno said...

sometimes...

بجد يعني ايه تفتكري اوفر الفلوس لحاجه تانيه اجيب بيها طقمين سرير ولا حاجه

هههههههههههههههههههه

اكيد حاسه بيه وبي قلبان الدماغ بتاع الجهاز واللي فاضل واللي ناقص دوشه
هههههههههههههههههههههه
عشان كده بفكر اروح استجم هناك
واحتمال يعجبني الجو واشتغل هناك صيدات سمك ومش ارجع تاني
ههههههههههههههههههههههههه

سلامة عينكي رايحها شويه من الاحلام افصلي الارسال حبه
ههههههههههههههههههه

نورتيني :)

Rannon said...

ايه الجمال ده
أنا رايحة معاك
طبعا على حسابك :))

Eno said...

Rannon ...

طيب يلا مستنياكي في المعاد اوعي تتأخري علي الطياره

لالا معلش النظام هنا انجليزي شويه
انا محوشه بقالي بتاع 23 سنه وهطلع التحويشه عشان اسافر
هههههههههههههههههههههه

هسفرك علي حسابي اي خدمه :))

نورتيني :)

حاسوباتيه said...

ياي انتي لسه مازورتهاش خالص لا بجد ياي وقادره تستحملي ازاى يا ماما انا كل ويك اند في حته ايه يعني 1000 دولار دول فكه ايدي بخلصهم في يوم

blue-wave said...

طيب تمام
يادوب مرتب 100 سنه:))

شيماء جمال(شيمو القمر) said...

وااااااااااااااااااااو
ايه الصور الجامدة ده ده جامدة كيك

ومالها اسكندرية يعنى أحلى من كده ميت ألف مرة

أى مكان حلو مدام معايا الانسان اللى بحبه

لما ترجعى ابقى احكلنا ايه اللى حصل هناك

تحياتى
شيمو القمر

emey said...

انا اول وحدة عايزة اجى انا نفسى اروح قوى
وهنسا الزن على ............. وخروجه النيل
تحياتى

Eno said...

حاسوباتيه ...

لا لسه هروح اهو

شكلها عجبتك اوي
طيب ماتيجي معانا يعني تعرفينا اكتر بي هناك واهو نبقي صحبه :))

ياماما واحيانا كمان الف دولار مش بيكفي اليوم

زمن عجيب
ههههههههههههههههههه

تحياتي :)

Eno said...

bluewave ...

ايه الياس ده يادكتور

الموضوع ابسط من كده :))

يلا اجهز:)

Eno said...

اعترافات قلب ...

هو يعني ايه كيك الاول معلش في السؤال :))

انا حاسيت اني اتعقدت من اسكندريه اللي بعشقها لما شوفت الجزر دي

وتستني ليه لما احكيلك يلا اجهزي وتعالي معانا ناس كتار حجزو وجاين معانا ياشيمو

نورتيني :)

Eno said...

emey ...

ههههههههههههههههههههه

هتبطلي زن علي .....( ).......عشان تروحي النيل
وتيجي معايا خلاص ماشي يلا جهزي نفسك وعشان خاطر الولا بندق هاجي اخدك بالطيره من فوق سطوح (بس )ه
هههههههههههههههههههههههه
نورتيني :)

Kiara said...

احم احم احم الليله الواحده بالف دولار يابلاش


احجزيلي معاكي يبنتي
































تعالي هنا هتحجزي فين انا اقصد تحجزيلي في



























مستشفى المجانين


احسنلي برده

Eno said...

كيارا ...

ليه يابنتي بعد الشر عليكي


ليكي مكان في الرحله انا حجزاه

تحياتي :)

منى said...

الله يا اينو حلوه اوى الصور
كفايه علينا مش كده
والله تنحت قدامها روعه
ربنا يسعدك زى ماانتى مبخلتيش علينا بالرحله دى
سلام

Eno said...

مني ...

انا حجزالك مكان من غير شك

الحمد لله اني قدرت اسعدكم ولو واحد في الميه

نورتيني جدا وفرحتيني بتعليقك :)

القمر الساهر said...

والله نفسي اغير جو

خدونى معاك الله يخليكى تاخدي في اختك ثواااب
حسنه قليلة تمنع بلاوي كتير

وهنيااااالك يا فاعل الخير