الحقيقه البوست بتاعي مجرد خواطر جوايا
كنت بتمنا اني البوست ده يكون حاجه تفرح اصلي الناس مش ناقصه
بس بجد ظاهرة انعدام الامان بقيت مخيفه جدا انا بتابع الاخبار من فتره قريبه لكن حقيقي حاسه انه جالي اكتئاب منها !!
زمان كانو بيقولو اني معني الغربه باختصار هو انعدام الامان
طيب دلوقتي احنا في بلدنا جوه حضنها ومع ذلك دايما حاسين بخوف
راح فين الامان ؟؟
لما يكون مابقاش في امان في الاكل اصلي بيموت بالبطيئ
لما يكون مابقاش في امان في الشرب اصله زي الاكل وانيل !!
لما يكون مافيش امان في الشارع
( ناس بتتخطف وناس بتموت وناس بتتسرق وناس بتتاخد اعضائها وناس في امان الله ماشيه وتلاقي اللي يغتت عليها)ا
لما يكون مافيش امان في بيتك
(مع كثرة حوادث السرقه )ا
لما يكون مافيش امان في شغلك
(تكون ماشي بما يرضي الله وتلاقي اللي مش عاجبه حالك وانك احسن منه وكيفه انك تروح ورا الشمس عشان مش يكون في غيره مع اني محدش بياخد رزق حد سبحان الله )
مافيش امان في المدرسه
( الاطفال بيعذبو ويغتصبو ويقتلو داخل المدارس !!)ا
مافيش امان حتي في الزواج
(حالات فرديه جدا لكن واضحه اوي انها مؤشر خطير جدا )ا
مافيش امان في البنوه ولا في الابوه !!
( سمعنا كتير عن ابن او ابنه قتلت ابوها او امها لو مش قتل موت فهو قتل معنوي او العكس اباء وامهات قتلو اولادهم سوء قتل مادي او معنوي )
مافيش امان في تعظيم الديانات !!ولا احترام للاانبياء !!
( اهانات للاانبياء وبدون اي سبب اهانات لمجرد التجريح ليس الا وظهور طوائف غريبه بينا يؤمنون باشياء غريبه والاغرب اننا نلقاهم بدون اي موقف )ا
حاجات كتيرررررررره اوووووي ماعدش فيها امان لو فكرتو دقيقه في الموضوع
هتلاقو حاجات كتيره اوي من اللي انا بقوله ده
لييييييييييييييه
جري ايه في الدنيا خلاها كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسفه بجد علي البوست ده لو كان ضايق حد
وعموما انا عملت حسابي وجبت ليكم موقف كده قريته واضحكني جدا
لعل يكون تخفيف من البوست ده :)
======================
اغبي حرامي في العالم !
للغباء حدود ولكن الذي فعله احد اللصوص في ألمانيا
يرشحه للدخول في موسوعة جينس بوصفه أغبي حرامي
فقد ذكرت مصادر الشرطه في مدينة أوبرهاوزن أن اسرة
ألمانيه عادت إلي سكنها بعد قضاء عطله قصيره وصاح
أحد افراد الاسره علي سبيل المزح ( هل من احد بالمنزل )ا
وجاءت المفاجأه عندما صاح شخص غريب ( أنا هنا ) ونظر
افراد الاسره إلي بعضهم وأحاطو باللص الذي كان يعد
العدة لمغادرة المنزل وحضرت الشرطه واعتقلت اللص
من جريدة اخبار اليوم
تعليقي الشخصي
ضحك ملوش حل
فكرت كده اني مره كنت بره وراجعه البيت
ودخله الشقه المفروض اني طلما مش فيها حد وانا بفتح الباب والنور كده
اقول السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اول لما ادخل
والقي حد بيرد عليه بيقولي وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضل ياحج
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
كنت بتمنا اني البوست ده يكون حاجه تفرح اصلي الناس مش ناقصه
بس بجد ظاهرة انعدام الامان بقيت مخيفه جدا انا بتابع الاخبار من فتره قريبه لكن حقيقي حاسه انه جالي اكتئاب منها !!
زمان كانو بيقولو اني معني الغربه باختصار هو انعدام الامان
طيب دلوقتي احنا في بلدنا جوه حضنها ومع ذلك دايما حاسين بخوف
راح فين الامان ؟؟
لما يكون مابقاش في امان في الاكل اصلي بيموت بالبطيئ
لما يكون مابقاش في امان في الشرب اصله زي الاكل وانيل !!
لما يكون مافيش امان في الشارع
( ناس بتتخطف وناس بتموت وناس بتتسرق وناس بتتاخد اعضائها وناس في امان الله ماشيه وتلاقي اللي يغتت عليها)ا
لما يكون مافيش امان في بيتك
(مع كثرة حوادث السرقه )ا
لما يكون مافيش امان في شغلك
(تكون ماشي بما يرضي الله وتلاقي اللي مش عاجبه حالك وانك احسن منه وكيفه انك تروح ورا الشمس عشان مش يكون في غيره مع اني محدش بياخد رزق حد سبحان الله )
مافيش امان في المدرسه
( الاطفال بيعذبو ويغتصبو ويقتلو داخل المدارس !!)ا
مافيش امان حتي في الزواج
(حالات فرديه جدا لكن واضحه اوي انها مؤشر خطير جدا )ا
مافيش امان في البنوه ولا في الابوه !!
( سمعنا كتير عن ابن او ابنه قتلت ابوها او امها لو مش قتل موت فهو قتل معنوي او العكس اباء وامهات قتلو اولادهم سوء قتل مادي او معنوي )
مافيش امان في تعظيم الديانات !!ولا احترام للاانبياء !!
( اهانات للاانبياء وبدون اي سبب اهانات لمجرد التجريح ليس الا وظهور طوائف غريبه بينا يؤمنون باشياء غريبه والاغرب اننا نلقاهم بدون اي موقف )ا
حاجات كتيرررررررره اوووووي ماعدش فيها امان لو فكرتو دقيقه في الموضوع
هتلاقو حاجات كتيره اوي من اللي انا بقوله ده
لييييييييييييييه
جري ايه في الدنيا خلاها كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسفه بجد علي البوست ده لو كان ضايق حد
وعموما انا عملت حسابي وجبت ليكم موقف كده قريته واضحكني جدا
لعل يكون تخفيف من البوست ده :)
======================
اغبي حرامي في العالم !
للغباء حدود ولكن الذي فعله احد اللصوص في ألمانيا
يرشحه للدخول في موسوعة جينس بوصفه أغبي حرامي
فقد ذكرت مصادر الشرطه في مدينة أوبرهاوزن أن اسرة
ألمانيه عادت إلي سكنها بعد قضاء عطله قصيره وصاح
أحد افراد الاسره علي سبيل المزح ( هل من احد بالمنزل )ا
وجاءت المفاجأه عندما صاح شخص غريب ( أنا هنا ) ونظر
افراد الاسره إلي بعضهم وأحاطو باللص الذي كان يعد
العدة لمغادرة المنزل وحضرت الشرطه واعتقلت اللص
من جريدة اخبار اليوم
تعليقي الشخصي
ضحك ملوش حل
فكرت كده اني مره كنت بره وراجعه البيت
ودخله الشقه المفروض اني طلما مش فيها حد وانا بفتح الباب والنور كده
اقول السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اول لما ادخل
والقي حد بيرد عليه بيقولي وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضل ياحج
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه