Tuesday, January 8, 2008

في نور جديد جاي من بعيد شايفينه وشايفنا


أول مره احس يعني أيه شعاع نور في وسط ظلام حالك عيني مش رايحه غير عند النور ده
بس في نفس الوقت الضلمه دي مسببالي اذي ومش مرياحني
ايوة اكيد شعاع النور ده فارق في وسط الظلام ده واللي مدخلي النور ده ربنا يخليهولي
بس انا مش قادره اتخيل اني الدنيا مش فيها اي امل غير النور ده وبس وبقيتها كل مادا وبيكون اغمق واغمق
ظلام خلي جوايا دموع بس متجمده واللي جمدها كبرياء ومش بتخرج قدام حد مع اني بحس انها الوسيله الوحيد للراحه المؤقته
وشعاع النور ده عشان اخرج ليه لسه قدامي طريق طويل واحيانا بحس اني مش عندي امل اوصله ونهايتي هتكون قبل مااوصل ليه واحيانا تانيه بحس اني ربنا بيديني صبر وعزيمه عشان اخرج ليه بسلام
طول عمري مش بحب اللي ييأس ويسلم وانا دلوقتي مش بحب نفسي عشان بقيت فيها يأس مش قادره تبعده عنها هو غصب عنها انا عارفه بس برضه مش حابها كده وهي في مود اليأس ده
نفسي ربنا يقدرني واقدر اوصل للنور ده بسلام واحس بمعناه من حوليا
نفسي اقدر اصبر اكتر ومش تكون نفسي نفس ضعيفه وتقدر تتحمل

2 comments:

Foxology said...

اينو البوست بجد حركت فيا دموعى انتى اقوى من كدة يا اينو بلييييييييييز :(

Eno said...

foxology ..
بعد الشر عليك من الدموع يافوكس
اتمني اني اكون اقوي فعلا واقدر اتخطي اللي انا فيه

مرسي اوي للمرور والتعليق