Sunday, September 27, 2009

جالي تاج :)

التاج ده جايلي من البنوته العسوله المبتسمه دائما

حاسه اني معظم الاسئله مش هعرف اجاوب عليها بس هنزله عشان انا وعدتها :)
وهي مش ذمبها حاجه هو جالها هي كمان من حد وجاوبته

نـــبـــدأ بأه ......

من أنت ؟
اسمي الحقيقي إيناس وكل اللي شفوني عرفوه واسمي هنا في البلوج (إينو)

ما الذي تفعله هنا ؟؟
املك مساحه خاصه بي احبها كثيرا لاني اشعر بحتوائها لي ولكلماتي مهما قلة او كثرت

أسرائيل تقصف كل جنوب ممكن بحثا عنك . أي شمال ستقصد ؟؟
هو سؤال غريب اوي هما اسرائيل يعرفوني منين ؟
هروح المالديف دي جزر انا كنت كتبت عنها قبل كده هروح اتفسح هناك وهي بعيده اكيد مش هيلاقوني
ههههههههههههههههههه

انت مكلف بحذف حرف من حروف اللغه العربيه ..أيهما ستختار ولماذا ؟
انا اعتز بكل حرف من حروف لغتنا العربيه
ولا املك ان احذف حرف من حروف القرأن الكريم :)

قدر لك ان تدخل السجن فما هي القضيه التي تتمني ان تدخل بها إليه؟
برضه سؤال غريب !!
مش عارفه عمري مافكرت فيه بس انا اخواتي الاتنين في حقوق لو
محاذاة إلى الوسطدخلت السجن هيدفعو عني واللي متوقعها باه انهم يضعفولي المده المحدده
اصلهم مش بيحبو المحاماه عشان كده هيعملو معايا احلي واجب
هههههههههههههههههههههههههههههه

متي اكتشفت نفسك ؟
اكتشفت نفسي لما لقيت نصي التاني ساعتها كان اكتر وقت اكتشف حاجات كتير جوايا
مش كنت عارفاها

اليمني بتقول إلي حلمك .. واليسري بتقول إلي مالم يحلم به البشر أي طريق ستسلك؟
افضل الطريق لحلمي لانني عشت العمر اسعي لتحقيقه ولن اتخلي عنه ابدا مهما كان صغير ضمن احلام البشر

نحن لانعيش حياتنا بل نتعلم فيها كيف نعيش ما تعليقك ؟
حاسه اني السؤال ناقصه حاجه بس كلمات السؤال فكرتني بحاجه
جدي الله يرحمه قالي حاجه مش قادره انساها كانت نصيحه منه ليه
اني البني ادم مهما كبر عمره ما هيكبر علي انه يتعلم
وانه بيفضل يتعلم حاجات في الدنيا لحد اخر دقيقه في عمره
يتعلم كل حاجه بأه يعني ازاي يعيش ازاي يتعامل كله علام وخبره للحياه

بجمله واحده فقط اكتر تعريف لكل كلمه من الكلمات التاليه .

الوطن
مش ليه اي علاقه نتهمه بظلم المرئوسين لانه اكتر مكان بيتحمل الناس اللي عايشين فيه

الام
بحلم اكون ام حنونه علي اولادها قريبه منهم

الليل
نسمة هوا ناعمه وهدوء ساحر وقمر ساطع

الحب
اكتر حاجه كنت بحبها من وانا صغيره رغم اني وقتها كنت عمري ماأدركته
لكن كنت بحس انه الكلمه نفسها مليانه حنيه ودفا ومشاعر جميله :$

أمريكا
تنقسم ثلاثة اجزاء من وجهة نظري الاول سياسي وبكره اسلوبه وتخطيطه جدا مع البشر
وجزء علمي ناجح جدا وبياخد كل اللي في طريقه لنجاح مشرف
وجزء انساني في ناس كويسين جدا زينا بيتألمو للحروب وموت البشر

المرأة
كيان مرهف الاحساس تبحث دائما عن من يفهمها وتقدر وتحترم من يقدرها سواء في بيتها او في عملها اذا كانت تعمل

الصمت
احيانا بيكون ابلغ من اي كلام

الانترنت
عالم يأخذنا حيث نشاء فعلينا ان نوجهه في الاتجاه الصحيح حتي لانندم

اختار منصبا واتخذ قرارا؟
اي منصب يجعلني امنع اي ظلم يقع ولو علي فرد واحد

قيس عنتره جميل هم الذين يقولون شعرا وليلي وعبله وعزه صامتون لماذا هذا التغيب للمرأه ؟؟
ده من وجهة نظري مش تغيب للمرأه بس هما اكيد كانو مكسوفين يردو
اسأل مجرب باه :$:$:$

ان تكون مطلوبا لاارتكاب جريمه ، خيرا لك من ان لاتكون مطلوب مطلقا هل تتفق مع هذه العباره ؟ علل؟
لا طبعا انا اكون مش مطلوبه احسن علي الاقل هكون في حالي عن اني اأذي لاني الاذي مش في طبعي

الي اين تمضي كلمات الحب بعد ان تقولها ؟؟
ترسخ مشاعر اعمق في العلاقه ثم تمضي الي الذكريات ومهما تكررت فتكون كأنها اول مره تردد :$

هل توجد علاقه بين المرأه وقطاع الطرق ؟
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
حتت سؤال تحفه وبرضه عمري مافكرت فيه
بس اعتقد لالا مافيش علاقه ولو فيه مش هيكون كل امرأه تنفع تبقي قاطعة طريق
ولو بقيت مش هيكون علي حد غريب هيكون علي باباها جوزها اخوها علي سبيل التمرين لمراحل اكبر
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هذا فرق بيني وبينك .. متي ولمن تقولها؟؟
لما يكون حد اقل مني في الاخلاق ولقدر الله غلط فيا ممكن اقوله كده
هذا فرق بيني وبينك انت غلط فيا لكن انا اخلاقي مش هتسمحلي اني انزل لااخلاقك وارد عليك

كيف هو غدا ؟؟
دايما بحس انه احسن من اليوم وأمس ولو اني برضه بحس بالخوف منه .بس بحاول اخطط ليه بشكل افضل من الحاضر والماضي من واقع خبرتي اللي اكتسبتها منهم

تمرر التاج لمين ؟
اول حد طبعا عارفينه فوكس ولو اني عارفه اني الاسئله هتصدمه
بس معلش تعيش وتاخد تاجات مني يافوكس:))

وايمي بيبي
وسفروته طبعا
ومني ساعات ساعات

كفايه دول المره دي وطبعا اي حد عاوزه يتفضله :)

25 comments:

المعتصم said...

السلام عليكم
الف مبروك على التاج
وعقبال مانبارك على حاجات تانيه يارب
الاجابات دمها خفيف خالص
وعجبنى قوى صراحتك فى الاسئله اللى مافهمتيهاش
اصل فيه ناس بتحب تتفلسف
ربنا مايجعلنا منهم يارب
تقبلى مرورى وتحياتى
ســــــــــــــــلام

Ranim Ayman said...

ما أجباتك حلوه أمال في أيه بقييييييييييي لالا بجد حلوووووووووو جدااااااااااااا تماممممم تمامممممم

تقريبا أنا أول تعليقققققققققق ههههههههههههههههههههههههههههه
تمامممممممممممممممم جداااااااا


تحياتي مبتسمةدائماااا

adel said...

مبروووك التاج

زاجابات لذيذة

ومش هعلقك علي كيمة ال:$:$ الكتيرة
ههههههههه

Eno said...

المعتصم ...

وعليكم السلام
الله يبارك فيك عقبالك :)

مرسي علي المرور والتعليق :)
يارب مايجعلنا من المتفلسفين فعلا:)
تحياتي

Eno said...

رينم...

مرسي علي التاج
ومرسي علي التعليق :)

تحياتي

Eno said...

عادل ...

الله يبارك فيك عقبالك هي ايه حكاية مبروج دي هو تاج الماظ ؟؟؟؟؟؟؟
كويس انك مش علقت علي :$

مرسي للمرور والتعليق :)

منى said...

ازيك يا اينو ولا نقول ايناس؟؟؟
انا بحب الاسم ده جدا من زمان

وطبعا اجابات رقيقه من رقه الاحساس
يا رب دايما بكل خير
تحياتى

Eno said...

مني ...

اولا هقوول وحشتيني ونورتيني بعد الغياب الكتير ده :)

ثانيا كل سنه وانتي طيبه:)

ثالثا بأه انا يشرفني انك تكوني بتحبي اسمي :)
مرسي اوي علي المرور العطر والتعليق الرقيق ده :)

نورتيني:)

حاسوباتيه said...

تاج فعلا اسالته غريبه بس جميل وردك يدل على رقتك

Eno said...

حاسوباتيه ...

مرسي علي التعليق الرقيق ده ياقمر

نورتيني :)

mimi said...

مبروك التاج

لبستيه ولايق عليكي

هههههههههه

كل سنة وأنتي طيبة

Eno said...

mimi...

الله يبارك فيكي عقبال لما تلبسيه انت كمان:)
بس صحيح ده مش تاج للبس ياميمي
ده تاج للرغي :))

تحياتي:)

Foxology said...

متشكرين على التدبيسة انا النت يفصل يحصل فيا كدة ؟؟ مردودة ان شاء الله :))

اجابات كويسة

5/10 بس .. رخامة مش اكتر :))

تحياتى :)

lady girl said...

بجد اجاباتك حلوه جدا
وحست منها انك انسانه طيبه ولطيفه

Eno said...

fox ...

العفو علي ايه انت تأمر بس

انا متأكده اني النتيجه 10 / 10 مهو كل الناس داخله وبتقولي فيما معناه كده
هاهاهاهاها

نورتني ونورت رقة الاحساس :)

Eno said...

lady girl...

مرسي بجد علي مجملتك الرقيقه

نورتيني في اول زياره لرقة الاحساس:)

سفروتة said...

اجاباتك حلوة اوي يا بنت يا اينو
بس لازمتها ايه التدبيسة دي
ههههههههههههههههههههه
اقولك علي حاجة
انا اصلا متدبسة فيه بس لسة ملحتهوش

اصل انا دايما بطبق المثل القائل
لاتؤجل عمل اليوم الي الغد
:D

وحشتيني كتيييييييييييييييييييير
امووووووووواة
:)

حروف said...

تاج فريد من نوعه حلو اوي
اجاباتك احلي

اسفه لتقطعي في زيارتك بجد اعتذر عن سوء علاقتي بمتاعبه مدونتك ع وجة الخصوص

دمتي بالف خير

انا بتواجد علي النت بس مش بتواجد ع تدوين بشكل اكبر لو مفيش مانع اخد اميللك او ابعتللك اميلي

Eno said...

سفروته ...

ازيك ياقمر عمله ايه ؟

يعني مش حاجه جديده اني ادبسك في انت متدبسه فيه اصلا :D

اتجدعني وحليه بأه واضح انك عامله بالمقوله فعلا :))

انت كمان وحشتني اووووووي والله :)
وكمان امووووووووووووه :$
سلام ياقمر

Eno said...

حروف ...

اشكرك علي وجود معايا في البوست وتعليقك عليه :)

من غير اعتذار ولا حاجه كل الموضوع اني وجودك بيفرحني بجد :)

اوكي ممكن تبعتيلي ايميلك في كومنت وانا هضيفك واحذف الكومنت وانا اتشرف بمعرفتك :)

تحياتي :)

donya said...

اول زياره للمدونه الرقيقه الجميله

لكن برضه من المدونات اللي عجبتني ولاقيتها مهجوره
يارب ترجعي تكتبي تاني
بوستاتك جميله عاقله وكلها قيمه
تدل علي شخصيه متزنه

واجابات التاج خفيفه مرحه جميله


*تحياتي

حروف said...

فينننننننننننننننننننننك

Mona Shereif said...

كل سنة وانتى طيبة يا اينو

اقصوصه said...

مبروك التاج

اجابات جميله :)

Mona Shereif said...

اينو انتى فين؟؟