Monday, September 8, 2008

تاااااااج عن التدوين

اول حاجه بشكر صديقتي في التدوين مني علي التاج الجميل ده :)
نبدا بأه
بدأت تدون امتي ودخلت العالم ده ازاي ؟؟
بدأت ادون من سنه الا شهر واحد يوم 10/10/2007 ودخلت العالم ده عن طريق جوزتي فوكس هو كان عنده المدونه بتاعته وكان بيكتب عني فيها وكان بيبعتلي اللينك اقري اللي كاتبه بس كنت حتي مش عارفه ابعت كومنت علي اللي كاتبه وهو علمني ازاي ابعت الكومنت وانا دخلت وفهمت الموضوع وعملت المدونه من وراه عشان اعمله مفاجأه في عيد ميلاده اعمله موضوع واقوله فيه كل سنه وهو طيب وبس :)
كان انطباعك ايه في البدايه ؟؟
والله مش كنت عارفه هعمل ايه بعد كده ولا هكتب في ايه ولا مين اللي هيقرا وقتها كنت بكتب الموضوع وفوكس بس هو اللي بيبعتلي كومنت عليه وبس ومش كنت اعرف حد تاني وبصراحه مش كنت بستنا حد غيره وبس يعلق عندي لاني مش عارفه حد بس بدأت ادخل مدونات تانيه وفوكس يعرفني علي مدونات بتعجبه ونقري فيها ونعلق سوا فيها وهكذا بأه
مين اكتر واحد بتهتم بتعليقه علي بوستك الجديد ؟؟
حقيقي كل الناس اللي بتدخل تعلق عندي انا بستنا تعليقهم واولهم اللي اتعودت منه انه يكون الاول فوكس بس فعلا انا مش بشيل البوست غير لما اشوف تعليق كل اصاحبي المدونيني عليه وكمان بفرح جدا لما القي حد جديد عاجبه تفكير وعاجبه البوست برحب بيه جدا وقتها انه اول زياره :)
ايه اهم حاجه اتعلمتها من عالم التدوين ؟؟
اتعلمت اقول رئي بصراحه من غير اي تجميل او نقص منه
زمان قبل المدونه كنت بقعد اكتب اللي جوايا في ورقه ولو حاجه مش حلوه ومش حبه اقراها تاني بقطعها ولو حاجه كويسه بشلها وبعد كده بقيت بكتب في المدونه علي طووووووووووول اي حاجه كفايه يكون في ناس بتشركني في كل حاجه :)
ايه اكتر حاجه كرهتها ؟؟
والله هو الموضوع لذيذ مووووووووووت بس هي حاجه صغنونه كده احيانا بتيجي تعليقات من ناس مش عارفاهم اول مره يعني يدخلو والقيهم تعليقتهم مستفذه مش بتستفذني انا وربنا بتستفذ خطيبي يعني المفروض يراعو نقطه زي دي مش اكترمن كده انا عارفه والله وبيبان انهم كلهم ناس محترمه جدا جدا بس الغيره بأه لحسن وربنا انا عامله الاشراف ده لاني حسيت اني ممكن فوكس يجي يولع فيا وفي المدونه في يوم يكون حد بعت تعليق مش عاجبه بس :))
حاسه انه التدوين له تأثير ؟؟
ايون طبعا وتأثير جاااااااااامد جدا كفايه انه لما بتحصل اي حاجه حولينا بنقدر نجتمع علي كلمه واحد واحيانا كلمتنا دي بتوصل للي عاوزين نوصله صوتنا صح ولا ايه ؟؟؟
تهدي التاج ده لمين ؟؟
كل اللي اعرفهم مني اهدتهم التاج ده
مافيش غيررررررررر
فووكس (الكيت كات )معلش بأه ياحبيبي جت فيك انت :))
وبرضه اي حد عاوزه يتفضل ياخده المدونه مدونتكم كلكم :)

25 comments:

Foxology said...

كلام جميل كلام معقول مقدرش اقول حاجة عنه :))

شكرا يا اينو على كل اجابة طلع فيها اسمى .. هو انا اسمى مكتوب ؟ :))

شكرا على التاج وربنا يقدم اللى فيه الخير :)

تحياتى :)

blue-wave said...

حلو التاج والإجابات
عاجبنى اوى حبك ل فوكس واحترامك ليه
ربنا يخليكوا لبعض طول العمر
وكل سنه وانتوا طيبين

صوت من مصر said...

تاج جميل واجباتك احلى واحلى وعموما ربنا يجعلك مدون صالح ؟
ههههههه
اخوك محمد كمال
رمضان كريم

Eno said...

كلام جميل عشان في حاجات عنك ده اكيد

العفو علي ايه ايون طبعا اسمك مكتوب :))

نورتني ونورت رقة الاحساس :)

Eno said...

blue wave ...

حمد الله علي السلامه يادكتور

اكيد طبعا ضروري اكون بحبه وبحترمه مش زوجي

ربنا يكرمك يادكتور:)
وانت بالصحه والسلامه :)

Mona Shereif said...

ايه يا واد الجمال ده
عسسسسسسسسل
اقولك سر يا اينو؟؟
بجد والله لما بكون زعلانه احب ادخل المدونه عندك .. مش عارفه بجد بفرح اوى وبرتاح.. حتى لو مكتبتيش حاجه جديده.. بحب ادخلها وخلاص
الحمد لله رب العالمين

ومعلش على الناس اللى انا بعتلهم التاج
ابعتيه لهم تانى
هههههههههههههه
علشان يبقوا ملزمين يجاوبوه
هههههههههههههههه

كل سنه وانتى طيبه يا حبيبتى

منى said...

يا بنتى ده تاج عن فوكس مش عن التدوين
هههههههههه
ربنا يخليكوا لبعض ويحببكوا فى بعض اكتر واكتر
ويعمل لكم الخير دايما
واحضر فرحكم قريييييييب
تحياتى

Eno said...

sometimes...

ربنا يخليكي (وش مكسوف )والله انا اللي بحبك جدا في الله يامون مون وبحب مدونتك جدا عشان بجد كلامك طالع من القلب :)

ربنا يجعلني خفيفه عليكم كده دايما يارب والله بفرح جدا بتعلقيك

لا حرام ابعتهلهم تاني كده الناس تكرهني من التكرار
هههههههههههههههه

تحياتي ليكي دايما منوراني كده ياقمر :)

Eno said...

مني ..

وش مكسوف
ليه الكسوف ده يامني بس
اعمل ايه بس ان كان هو كل حاجه في حياتي وش مكسوف برضه :$

ربنا يوعدك بالزوج الصالح اللي تحبيه وتحترميه وهو كمان يحبك ويحترمك وتفرحينا معاكي بأه يامون مون :)

ربنا يخليكي يارب :)
دايما تعليقك منور المدونه :)
تحياتي

انى احبكم فى الله said...

المدونه بجد جميله وتحيات ليكى على القالب المختار بتمعن اشكرك بجد هليها واحيكى كمان وعلى فكرة اجاباتك جميله تدل على شخصيتكالجميله تحياتى ليكى وتقبلى مرورى

Eno said...

احبكم في الله ...

اشكرك علي مجاملاتك الرقيقه بشده
التي ان دلت علي شئ تدل علي انك ايضا شخصيه جميله جدا
نورتيني ونورتي رقه الاحساس في اول زياره ليكي:)

Anonymous said...

بردة هااقولك ربنا يخليكم لبعض انتى وفوكس
ويوفقكم وماتنسوش تعزمونى على الفرح اناوكل بلوجر

Eno said...

بنوته مصريه ..

انا اللي هقولك مرسسي جدا
وشرفتيني بالمرور والتعلق اول مره في رقة الاحساس :)

كل سنه وانتي طيبه :)

shirry said...

ربنا يخليكوا لبعض

Eno said...

shirry ...

مرسي ربنا يخليكي يارب :)

SMA said...

ظريف نظام التاج ده بأحس إن الواحد بيقع في ورطة لما بتيجي التاج عليه بس على العموم يوم لك ويوم عليك.. هاها

أنا جديدة في عالم المدونات فأحب تزوري مدونتي وتعطيني أي نصيحة ونكون أصحاب في الخير إن شاء الله :) و...
-كــل سنــة وإنــت طيبــة-

Eno said...

sam...

هو مش روطه اوي والله بالعكس هو لعبه حلوه وبتخلي المدونين يعتعرفو علي بعض اكتر لو الرد علي التاج صادق طبعا:)

نورتيني في اول زياره ليكي في رقة الاحساس اكيد طبعا هزورك واتمني نكون اصحاب :)

كـــيــــــــارا said...

ربنا مش يحرمك من فوكس ابدااااااااااااااااا

وعارفه ومقدره التعليقات اللي بيقي فيها بتجاوز اد ايه بتزعل ربنا معكي ياقمر


وكل سنه وانتي طيبه:)

Eno said...

كيارا ...

ربنا يخليكي ياكيارا

مرسي اوي علي تعليق الرقيق ده واللي اسعدني كتير :)

تحياتي ليكي:)

Empress appy said...

يا حبيبتى الرجاله على طول بتغير ودى ظاهرة صحيه ربنا يخليكوا لبعض
وفعلا فيه ناس مش عندك انتى بس عند ناس كتير مش بيراعو الحته دى بس علشان بنتعامل ساعات مع بعض كاخوات
ربنا يوفقكم يا رب

mostafa rayan said...

تاج جميل وكل سنةوانتي طيبة

Eno said...

appy ...

حلو تفسير الغيره علي انها ظاهره صحيه ده
ههههههههههههههه

ربنا يخليكي ياابي مرسي اوي علي تعليقك الجميل ده :)

دايما تنورني وتنوري رقة الاحساس :)

Eno said...

مصطفي ريان ...

مرسي للمرور والتعليق
وانت بالصحه والسلامه :)
تحياتي :)

Mona Shereif said...

ازيك يا اينو عامله ايه؟
شكرا على تعليقك يا حبيبتى .. تقريبا انتى علقتى عندى وانا بقفل التعليقات انا لسه شايفاه دلوقتى
ربنا يخليكى ليا

على فكرة كل سنة وانتى طيبه
مش عيد ميلادك كان قريب
اعتقد كده صح؟
كل سنة وانتى بألف خير يا حبيبتى

Eno said...

sometimes ...
ازيك انت يامني يارب تكوني احسن :)
ولا يهمك والله اهم حاجه انك تكوني بخير :)

وانتي طيبه ايون صح كان 3/9
مرسي اوي انك دورتي وعرفتي انه كان قريب عشان تقوليلي كل سسنه وانتي طيبه :)
ربنا يخليكي ليا مرسي :)

تحياتي ليكي :)