Saturday, July 25, 2009

مشروع عريس عقبال عندكم:))))

العنوان طبعا ملوش حل بس انا هفهمكم ايه الحكايه
الولد اسلام اخويا جه قالي
ابله اينو الحقي في واحده من الجيران اللي بعاد شويه بتسألني عليكي
انا قولتله ايه بتسألك عليه ازاي يعني ؟
قالي : قالتلي انت اختك لسه بتدرس ولا خلصت درستها ؟؟
قولتلها لا دي خلصت خلاويص
قالتلي : هي عندها كام سنه
قولتلها هي اكبر مني
قالتلي : طيب اختك اسمها ايه
قولتلها : لا انا مش بقول اسم اختي لحد غريب
وكمان وقولتلها هو انت تعرفيها منين ؟؟
قالتلي : مش اختك اللي بتلبس اسدلاات كده وبتعدي من هنا علي طول ؟
قولتلها ايوه هي انتي عاوزه منها ايه ؟
قالتلي : ولا حاجه اختك شكلها بنت محترمه جدا وانا بحب البنانيت المحترمين
وبس اخويا حكالي الموضوع كده انا خمنت اني الاخت دي عاوزه تخطبني لحد من اخوتها فطست علي روحي من الضحك

ولما كلمت فوكس قولتله هقولك علي حاجه بس اوعي تزعل
قالي خيرررررررررررررر هاتي ماعندك
قولتله هو احتمال الايام الجايه يتقدملي عريس
هههههههههههههههه
هو الصراحه اتصدم اللي هو لما انتي هيتقدملك عريس انا ابقي مين ؟؟؟
حكيتله الحكايه زي ماحكيتها كده لقيته بيقولي قائمة تحذيرات
اوعي تعدي من هناك لوحدك
اوعي توقفك وتقفي تتكلمي معاها
اوعي تديلها فرصه تكلمك
ههههههههههههههه
خد الموضوع جد بأه ولقيته بيقولي لما يجو باه يطلوبوكي من عمي انا عاوز اكون موجود عشان يطلوبوكي من جوزك ياعروسه
هههههههههههههههههههههههههه
انا بصراحه كنت مش عارفه امسك نفسي من الضحك علي كلام فوكس
تاني يوم وانا خارجه الصبح اشتري حاجات تعمدت اني انزل من غير جوانتي عشان الانسه اللي مرقباني ترصد الدبله وتعرف اني مشغوله نزلت انا وماما واحنا راجعين ماما كانت ماشيه ورايا بتقولي البنت عماله تبص عليكي عينيها مش سيباكي

رجعت بحكي لفوكس قالي لالالالالالالالالا
كده مش هينفع انا بتكلم بجد انا مش هستنا لما القي حد جاي يخطبك بجد
ههههههههههههههههههههههه
قولتله هعمل ايه يعني واحده بتبصلي هقولها بتبصي ليه عليه؟
قالي لا انا هتصرف !!

وهو جاي عندنا حود علي البنت هما عندهم محل بقاله دخل اشتري منها منديل وقالها
انت من يومين سألتي ولد صغير علي اخته اللي لابسه اسدال
البنت اتصدمت انت مين وعرفت منين ؟؟؟
قالتله ايوه انا كنت عاوزه اتعرف عليها بس
قالها معلش انا بطمن اصلي شكل متبعتك ليها وسؤالك عليها بيقول انك جيبالها عريس
البنت قالتله عريس ايه لالا طبعا وهي مصدومه ياعيني
قالها احب اعرفك بنفسي بس انا الباشمهندس فوكس جوزها
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ياعيني انا متخيله شكلها بجد فوكس بيقولي كانت مصدومه من اللي بيبحصل
هههههههههههههههههههههههههه
وجايلي بيقولي وهو بيضحك بس انا كده عرفتها انك مش فاضيه احنا لسه هنقعد نلف وندور عشان نوريها الدبله وعشان تعرف انك مكتوب كتابك
وبس بأه ادي جزات اللي يتخطب ويلبس جوانتي فوق الدبله
هههههههههههههههههههههههههههههه

32 comments:

mohamed ghalia said...

هههههههههههههههههههههههههه
فعلا أدى جزات الى يتخطب ويلبس دبلة فوق الجونت لازم تحته هههههههههههههههه
جميل الموقف موتنى من الضحك ههههههههههههههه

شمس النهار said...

:)
اينو ازيك
عامله ايه
بجد البوست ضحكني موت
ربنا يخليكم لبعض يارب
وعلي فكره تصرف فوكس صح جدا
انت كمان عجبتيني انك ماخبتيش عنه حاجه
ربنا يكرمكم
وطبعا انا مقصره في المتابعه بس مافيش وقت خالص بجد
بس لما الظروف بتسمح اهو بتابع

Foxology said...

انتى لما صدقتى قولتلك نزلى الموضوع ع البلوج ؟؟ :)))))))))

اى خدمة يا ستى وعلى الله تعدى من قدامها برضه :)))))

حمد الله ع السلامة :)

Eno said...

fox...

طبعا انت اللي علمتني اضرب علي الحديد وهو سخن وغير كده قولت اغير مود المدونه النكدي اللي فات
بس حتت موقف :))))

لا ليه مش احتمال انا وهي نكون اصحاب بعد كده ؟؟
هههههههههههه

الله يسلمك نورتني :)

Eno said...

محمد غاليه ...

ايون يلبس دبله فوق الجوانتي بس الدبله كانت ورا الجوانتي مش قدامه
هههههههههههههههههه

هو موقف تحفه بصراحه
نورتني :)

Eno said...

شمس النهار ...

انا الحمد لله ياشموسه وحشتينا

يارب تكوني بخير يارب
اشكرك علي الدعوات :)

علي قد ماكان التصرف صح من فوكس علي قد مش كنت متوقعاه وضحكني موووووت

اكيد عمري ماخبيت عنه حاجه ولو نسيت اقول حاجه ليه باجي يوم اقع بلساني واقر بكل حاجه هو عارف كده كويس :)))

ولا تقصير ولا حاجه ياشموسه ربنا يرجعك بالسلامه وتنورينا من تاني :)
تحياتي :)

blue-wave said...

هههههههههههههههههههههه
على فكرة بتحصل حتى مع اللى مش لابسين جوانتى:))

EMMY BABY said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

لا والله جامد الموقف لا وفوكس ظبطها خلاها تحرم تسئل حد عن اى بنت تانى

البسى الدبلة من فوق الجوانتى وخلاص هههههههههههه

تحياتى

ايمى

Eno said...

blue wave ...

لا والله حتي مع اللي مش لابسين جوانتي بس ده يبقي اسمه عمي الوان مش كده يادكتور
هههههههههههههه

لا اله الا الله :)))

تحياتي:)

Eno said...

ايمي ...

انا قولت لفوكس كده برضه البنت زمانها لسه مزبهله لحد دلوقتي :))))

ممكن البسها في صوباعي الصغير خالص فوق الجوانتي بس ياترا هتتفهم اني دي بدله ولا ايه ؟؟

نورتيني ياايمي :)

سفروتة said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
لا بجد انا مش قادرة امسك نفسي من الضحك
ايه يا بنتي ده
وفوكس بقي ايه لازما وحتما ولابد نقطع عرق ونسيح دم
ههههههههههههههههههههههههههههه
علي فكرة تخيلت شكل البنت وهي مزبهلة
ههههههههههههههههههههههههه منظرها فظيع
(مجرد تخمين يعني)
:D

عودا احمدا يا اينو يا جميلة
:)

ريمان said...

ههههههههههههههههههه


فعلا ده جزات اللى بيلبس جوانتى فوق الدبله



تحياتى ليكى

ابقى خلى بالك المره الجايه بقه

عاشقه الرومانسيه said...

عجبنى تصرف فوكس جداااااااا
ربنا يبارك لكم فى بعض

Kiara said...

ههههههههههههههههههههههههه

موتيني من الضحك

ربنا يباركلكم في بعض

منى said...

حمد الله على السلامه يا اينو
نورتى بلوجر
بالنسبه للبوست بقى واحده صاحبتى حصل معاها نفس الموقف
بس هى مكانتش مخطوبه هى كانت متجوزه وعندها ولد كمان
هههههههههه
وطبعا الدبله فى الشمال ومن غير جونتى تخيلى
ربنا يخليكم لبعض انتى وفوكس ويسعدكم يا رب

طـائر الليــل الحـزين said...

اووووووووووووووه موقف تحفة بجد على العموم اهى جت سليمة المرة دى

Eno said...

سفروته ...

اه فوكس كان بيقولي كانت مصدومه وخصوصا لما عرفت اني جوزك :)))

منوراني دايما ياسفروته :)

Eno said...

ريمان ...

شوفتي ومع ذلك مش بنحرم وبنلبس جوانتي برضه :)

نورتيني في اول زياره لرقة الاحساس :)

Eno said...

عاشقة الرومانسيه ...

الحمد لله هو كان تصرفه حاسم جدا الحقيقه :)

ربنا يكرمك مرسي علي الدعوه :)

نورتيني :)

Eno said...

كيارا ...

انا لحد دلوقتي كل لما اشوف البنت وهي بتتجنب تبصلي حتي اقعد اضحك

ههههههه
نورتيني :)

Eno said...

مني ...

اللي عمل كده مع صحبتك ده عنده عمي الوان بعيد عنك كنت لسه بقول كده لدكتور عمرو في الكومنت فوق

البلوجر منور بيكم يامنمن :)

نورتيني :)

Eno said...

طائر الليل الحزين ...

موقف غريب بجد فينك ياقمر مش بتباني
مش تغيبي عليه تاني :)

نورتيني:)

حاسوباتيه said...

هههههههههه موقف فعلا يغيظ ده بالنسبه لفوكس بس متاكده بالنسبالك انه موقف عجبك (عين بتغمز)

هههههههههه

Eno said...

حاسوباتيه ...

الموقف بالنسبه ليه كان مش كان يبسط ولا حاجه لاني فعلا حاولت اوضح اني في دبله في ايدي بس هو كان طالع عليه بالضحك من كلام فوكس عن الموضوع
واللي عجبني بجد بجد كان تصرف فوكس في الموضوع جاب من الاخر الي هو اقصر طريق بين نقطتين هو الخط المستقيم :)

نورتيني :)

زى الهوا said...

ههههههههههههههه


ياستى ابقى البسى الدبلة من فوق الجواااااااانتى

Eno said...

زي الهوا ...

مش هتدخل من فوق الجوانتي اصلها علي مقاس صوباعي بالظبط :)))))

نورتي رقة الاحساس في اول زياره
تحياتي :)

Ranim Ayman said...

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

ma3lah mosh maktab 3arbier al compyter mosh 3alah 3arabie 7alwwwwwwwwww awy al postttttttttttttttttttt

ta7ayaty mobtasma daymannnnnnnnn

دعاء مواجهات said...

انتوا عسولين اوى ماشاء الله عليكم

ربنا يخليكوا لبعض وميحرمكومش من بعض ابداً

سلام

Eno said...

رنيم ...

ولايهمك ياقمر :)

الاحلي مرورك عندي اول مره نورتيني :)

تحياتي :)

Eno said...

دعاء موجهات ...

والله انتي اللي سكره خالص وانا مقصره معاكي جدا :)

نورتيني يادودو :)

تحياتي:)

سارة درويش said...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ياعسل بس والله موقف مصيبة هههههههههههههه

ربنا يخليكوا لبعض يارب ويحميكم

Eno said...

سمو الاميره ساره ...

اولا وقبل اي كلام نورتيني في اول زياره في رقة الاحساس وان شاء الله مش تكون اخر زياره :)

الموقف فعلا كان تحفه وكلنا كنا علي قد ما مستغربنله علي قد ماكان مفطسنا من الضحك :)))

تحياتي ليكي :)
كل سنه وانتي طيبه