Thursday, January 15, 2009

كل ده تفكير :(



هي بدل ماتبقي حد يسندني ويقف ورا ضهري يحميني من الزمن
لا واقفه في ضهري برضه بس زي الشوكه نفسها ضهري يتقطم وترتاح بأه !!
مع اني والله بحبها اووووي واحيانا بحس اني زعلانه عليها
وكتير بحس اني محتاجه لي حنانها اوووي
بس انا زعلانه منها :(
نفسي تعرف اني مظلومه اوي ومش عملت حاجه تزعلها مني
ونفسي اوي ترجع زي زمان
بس مش باين انه ممكن يحصل :(
امبارح حلمت بيهاكان حلم وحش اوووي وكان بعد الفجر قومت منه لقيت نفسي بعيط بجد ولقيت دموعي نزله مني بجد كنت خايفه اوي وقلبي واجعني اوي في الحلم
وقومت وانا بتمني اني عمري مااشوف كده ابدا
انا بقيت بحلم كتير اوي احلام وحشه لما بفتكرها بتنكد عليه :(
==========

هو بأه بجد حاسه انه متحمل كتير اوي بسببي بيصعب عليه اوي
بيكون نفسي احيانا ولا احكي اي حاجه اول لما اشوفه اقعد اهزر واضحك واتكلم في اللي يخصنا احنا الاتنين وبس امحي المشاكل من دماغي طول ماهو قدامي حاولت كتير اعمل كده بس في حاجه غريبه بتحصل اول لما اشوفه بكون عامله زي الطفل اللي عامل عمله ومش قادر يخبيها واقر واعترف بكل حاجه زي ماهي جويا
لكن للاسف بعد مابحكي واحس اني شغلته وانه اضايق من جوايا ببقا بضرب نفسي بالقديمه اني عملت فيه كده ببقا مخنوقه اوي ونفسي اخليه ينسا كل اللي قولته بس بعد ايه بأه
واحيانا تانيه اقعد اقول لنفسي هو ده نصيبه بس بجد حرام وكمان احنا بقينا واحد وصعب علي الواحد ده الانقسام تاني لي اتنين :(
يارب هون عليه عشان اقدر اهون عليه

===============
هو بأه بس مش الاول واحد تاني يعني
اول مره اكون حاسه بيه كده
اول مره احس بعاذابه
نفسي اخفف عنه بس مش قادره
هي عندها حق لما قالتله كده انا حاسه اني لو كنت مكانها كنت هقول نفس الكلام بس هي كده جزرته
هو بيحبها اووي واتغير عشان خاطرها كتير اوي اتبدل بجد بأه انسان تاني عشانها
واعتقد انها هي كمان من اللي سمعته عنها انها بتحبه
بس الظروف بأه
بتهيقلي كان ممكن يكون في حل تاني بس انا مش عارفه هو ايه انا تعبت من التفكير بجد
يارب يارب لو فيها خير ليه تقرب منه وتكملهم علي خير يارب
===============
اخر حاجه هتكلم عنها
اخوانا في فلسطين ربنا ينصرهم لحسن بجد حالتهم بقيت خل خااااالص :(
وكله كوم والاطفال اللي بتروح في الرجلين
والله دين الاسلام ده دين عظيم لانه فرض الجهاد من غير مانتعرض لا لي طفل ولا امراءه ولا شيخ عجوز
الحمد لله علي نعمة الاسلام
ربنا يبتلي اليهود دول بحاجه تمحيهم من علي وش الارض
وينصر كل مظلوم يارب


8 comments:

حاسوباتيه said...

على حسب ما فهمت هي تبقى صاحبتك وهو يبقى فوكس ده الي فهمته بصراحه مش عارفه لو صح ولا بس رايي انك تكلميها وتحلي المشكله الموجوده اما بالنسبه لهو فعادي يعني ما احنا لازم ننكد عليهم ومال نبقى ستات ازاى يعني من غير نكد ده حتى ده ملح الحياه يا بنتي ههههههههه
لا لا ماتسمعيش كلامي اوعك انا بهزر انها دعابه ربنا يخليكم لبعض ياستي وتنكدي عليه اقصد تسعديه كمان وكمان

وحسبي الله ونعم الوكيل في اليهود

Foxology said...

قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا

Eno said...

foxology ...

صح عندك حق ونعم بالله

نورتني بالمرور والتعليق :)

Eno said...

حاسوباتيه ...

لو علي كلامك يعني طيب هتكون ايه علاقة فوكس بصحبتي !!

وبعدين احنا اتخلقنا عشان نسعدهم مش ننكد عليهم هههههه

مش في القراءن بيقول وجعلنا بينكم مودة ورحمه
وكمان في نص ايه قرءانيه انا مش فكراها بصراحه بس معناها
اني ربنا خلق حواء ليسكن فيها ادم يعني المفروض اننا الراحه والسكينه اللي في حياتهم :)

ربنا ينصر المظلومين يارب
نورتيني بالمرور والتعليق :)
تحياتي

شمس النهار said...

الصداقه شئ نادر في زمنا هذا
بس عايزه اقول لك
ان المفروض للصداقه حق وحق كبير
ماينفعش نكون اصدقاء يعني نعرف بعض كويس جدا
ووقت الزعل حد ياخد جنب ويكون في ظالم ومظلوم
من حقوق الصداقه ان لما حد يجي يقول لي ان صديقك ده قال عليك كلام بايخ
ان انا اتحقق من ده بس مش ان انا مصدق لا ان في حد بيحاول يدخل بينا ويموقع
عشان ماينفعش نكون اصدقاء قوي واصدق انه يقول علي حاجه ولو كده يبقي ماكانتش صداقه
وفي الحاله دي قلتها احسن
**هوني عليك ياحبيبتي
ماينفعش ان تحبي حبيبك
وتكوني منفصله عنه وجدانيا
الحب هم وفرح مقسوم علي اتنين
ماينفعش حد يمثل علي حبيبه انه فرحان وهو زعلان حبيبه هيحس
وممكن يفتكر انه السبب
مهما كان لازم تحكي كل حاجه
بس خاللي بالك
بعد الجواز ماينفعش
جوزك وهو راجع من الشغل تعبان
تفضلي تزني
الولد عمل والبنت قالت والشغاله ماجتش
والبولب راح وماما قالت
والحاجات دي
لا دي حاجه ودي حاجه
**الانسان لما بيحب طبيعي بيتغير للأحسن
في التطبع
يعني بيتهندم اكتر
لكن مافيش حد طبعه بيتغير
وانا ضد حد يقول انا اتغيرت عشنها
والا عشانه
الانسان المفروض يتغير للحسن عشان نفسه هو
يعني لوسابوا بعض هيرجع زي ماكان
وبعدين انت قلتي المفيد في الدعاء
وعايزه اقول لك الحب مافيهوش فصال
يابنحب يامابنحبش
**اما بالنسبه لليهود
اقري سورة الاسراء قلبك هيهدا شويه
عشان هتعرفك ربنا هيعمل فيهم ايه
بعيد عن اصحاب السمو والفخامه والرخامه
معلش طولت عليكي

Eno said...

شمس النهار ...

قبل ولا كلمه متشكره لااهتمام حضرتك وانك تنصحيني في كل جزء اتكلمت عنه
فعلا تعليق حضرتك خفف عني شويه من التفكير

لكن انا عاوزه اقولك انه اللي دفعني اني انزل البوست ده اني المعني اللي بتكلم عنه اكبر من الصداقه للاسف

الصداقه ممكن عند حد معين بنقدر نوقفها عند حدها لو تعديت حدود الكرامه
لكن العلاقه اللي اتكلمت عنها مع الانسانه دي مستحيل اقطعها باي شكل من الاشكال ومهما تعديت الحدود لازم اصبر واتحمل من غير حتي ماافتح بقي مش عشان ربنا زرع حبها في قلبي وبس لا وعشان وصاني عليها كمان اه بزعل وبيكون ليه وقفات لكن كلها وقفات صامته
لانها اقوي علاقه في الكون من وجهة نظري

وهو... بجد انا مدركه كلام حضرتك كلمه كلمه ومتفقه معاكي في كل كلمه لاني فعلا الزوج لما بيكون راجع بيته بيكون بيدور علي الهدوء والسلام النفسي
لاني اكيد الدوشه والمتاعب اللي بيوجها بره مش قليله
لازم تكون زوجته ارحم الناس بيه وتوفر ليه راحته حتي لو كان ده هياخد شويه من حساب نفسها :)

الجزء التالت من الرساله
احب اعلق مع حضرتك واقول انه انا فعلا لما حسيت بالشخص ده احب اقولك اني الحب بيصنع المعجزات احيانا :)
ربنا يكرمه:)

حاضر انا فعلا هسمع كلام حضرتك وهقرا سورة الاسراء ربنا ينصرهم يارب

حضرتك نورتيني بجد :)

emey said...

الى صديقتى الحمية ولة اقول الى صديقتى الصدوقة يا بنتى كلة بيهون بكرة تجوزى وتروحى بيت جوزك وتستريحى من كل الهم اللى انتى فية هنعمل اية قدر ومفيش حد بيهرب من قدرة قولى الحمد الله وربنا هيهون عليكى ان شاء الله .... ياعبيطة ربنا مهون عليكى فعلان بس انتى اللى مش وغدة بالك قوليلى ازاى مش بقولك عبيطة مديلك فوكس يهون عليكى كل المشاكل .....




تحياتى

Eno said...

emey ...

اسلوب الكومنت عثل زيك
حاسه انك بتبعتيلي جواب بالحمام الزاجل مش كومنت في بلوجر علي النت
هههههههه

بس مش واخده بالك انك خدتي عليه اوي انا لن اسمح

هههههههههه
ربنا يستجيب في كل اللي قولتيه يارب :)

متشكره للمرور والتعليق