Saturday, June 14, 2008

الــــحــــب الاول



هو اول بذره تلقي في القلب وتطرح حبا وحنانا وعطاء بلا نهايه
هو اول زهره تتفتح في بستان القلب
هو اول مشاعر حقيقيه تجري في نهر القلب ويتفجر منها كل عيون للحياه
==========
هذه اول خاطره اكتبها عن الحب الاول
الحب الاول موضوع حلو اوووووووي واحساس حلو اكتر اننا نحتفظ بالحب الاول واحنا لينا كل الفخر اننا الحد اللي
هنكمل معه حياتنا هو في الاصل حبنا الاول
اول حب
مشوفتش حاجه بتنسي سنين العمر قبل لقاك
وشوفت عنيك نسيت نفسي بقيت عايش عشان اهواك
ماحستش اني ليه حياه بجد الا لما حبيتك
حبيبي انت اللي بتمناه ومصدقت اني انا لقيتك
واقولك بس ايه تاني ده صعب اوصف هواك بكلام
يااول حب خلاني احس بمعني للايام
هتلاقي عيوني زيك فين يااغلي ماليا في الدنيا
شيلك جوه قلبي حنين وشوقي تحسه في عنيه
اغنية اول حب مش فاكره مين بيغني بس بحبها :)
استوحيت موضوعي من موضوع حبي الاول للدكتور نوسه
تحياتي الي من هو الحب الاول في حياتي :$

12 comments:

حــــــراء said...

اولا سعيد جدا لانى اول تعليق
بجد الموضوع جميل
الحب الاول اجمل حب والواحد بقى بتبقى جواه احاسيس كتيرة ويبقى نفسه يلاقى حد يحبه بجد ويقوله احلى ما عنده بيبقى احساس كده مايتوصفش وانا بعتبر ان ده هو الحب الحقيقى
وعجبتنى اوى الجملة اللى بتقول
هو اول بذره تلقي في القلب وتطرح حبا وحنانا وعطاء بلا نهايه هو اول زهره تتفتح في بستان القلب هو اول مشاعر حقيقيه تجري في نهر القلب ويتفجر منها كل عيون للحياه
بجد كلام جميل
تحياتى ليكى
تقبلى مرورى

حاسوباتيه said...

الله جمييييييييييل جمييييييييل بس عارفه على قد ما الحب الاول رائع بس ساعات بيروح وينتهي بس ده مش معناه انه احلى ذكرى عند اي حد

Foxology said...

الموضوع جميل اوى يا اينو وفعلا الحب هو البذرة اللى بيخرج منها اجمل ثمار الأنسان

الأغنية لتامر سيف واسمها اول حب برضه :)

تحياتى :)

Eno said...

foxology ...

ايوة طبعا يافوكس الحب الاول هو نتاج لاجمل ثمار العمر

مرسي انك فكرتني مين اللي بيغني كنت نسياه خاااااالص :)

نورتني ونورت رقة الاحساس :)

Eno said...

حراء ...

الحب الاول فعلا صعب وصفه في كلمات او الحب بمعني عام وانا لااملك الا ان اصفه في تلك الكلمات البسيطه

مرسي للمرور والتعليق:)

Eno said...

حاسوباتيه ...

ازيك عامله ايه ياقمر

عارفه انا معاكي انه ممكن ينتهي ومش هقولك لانه مش حب حقيقي لانه في احيانا ظروف بتموت الحب حتي لو كان حقيقي لانها بتكون اقوي منه

بس مش معاكي انه حتي لو اصبح ذكري مش هتكون ذكري جميله لكن علي كل الاحوال بتنتهي بألم

تحياتي ليكي
نورتيني :)

Mona Shereif said...

يارب بس هما يقدروا كده
عارفة يا اينو انا فهمت دلوقتى ليه بابا كان رافض انى اتخطب ايام دراسة
مش عارفه اذاكر خالص والله من التفكير
ربنا يخلهولى يارب
المشكله طول عمرى كنت بسمع اغانى عادى بس مكنتش باخد بالى من كلماتها دلوقتى اى اغنية اسمعها لازم افكر فى كل كلمه ومش كفايه بس التفكير لازم احسها كمان
مكنتش اعرف انه بهدله اوى كده

سلااااام

Eno said...

sometimes ...

عارفه والله احساسك ده هم اكيد هيقدرو
اجمدي يامونش شويه عاوزينك تخلصي المذكره بأه

ياااااااااااارب يكملك علي الف خير يااااااااااااارب وانا كمان وكمان دكتور نوسه لحسن دي لو مش اتجوزت هترتكب جريمه
وكلنا في يوم واحد نفرح كده يارب

ربنا يسعدك ويجعل ايامك كلها فرح يامونش دايما منوراني كده ياقمر :)

إيثار said...

شكرا على الموضوع

تحياتي

Eno said...

عاشقة الحب ..

اشكرك علي المرور اول مره والتعليق :)

Foxology said...

اينووووو عدى بسرعة على الكيت كات وخدى الواجب واعمليه بسررررررررعة :))

Eno said...

foxology ...
واااجب !!

انا بقالي كتيرررررررر معملتش واااجب

حاضر هعدي اخد الواجب وهعمله ياابيه فوكس :))